Welkom in mijn administratief Walhalla

Voor zij die denken dat administratie saai is, think again!

Niet als het van mij afhangt, en al zeker niet in mijn kantoor!

Mijn stek bevindt zich in een bedrijvencentrum en hoewel het niet echt mega is qua oppervlakte, het heeft hier al naam gemaakt. Sommige collega-ondernemers benoemen het als "het leukste kantoor" in het gebouw. 

Heel waarschijnlijk heeft mijn sofa er veel mee te maken, want dit is één van de blikvangers als je binnenkomt. En hoewel hij voor mij bedoeld was om op de middag af en toe een dutje te doen, ik zit er zelf niet zo vaak op. Mijn bezoekers vinden het geweldig. Het geeft hen een instant gevoel van thuiskomen waardoor ze met alle gemak de grootste plannen en toekomstvisies in geuren en kleuren vertellen. Planten vind je hier ook in overvloed; gelijk in welke richting je kijkt. Het staat hier vol met zuurstofgevende planten en geloof het of niet, maar dat voel voel ik letterlijk aan de lucht als ik 's ochtends mijn kantoordeur open. Heerlijk!
En hoewel ik thuis niet echt gekend sta voor mijn groene vingers, op kantoor doe ik toch extra mijn best om ze in leven te houden.

Ik heb het niet voor veel licht en al zeker niet voor het type verlichting  waarmee de ruimte clinisch aanvoelt. De enige verlichting die ik aansteek (zomer of winter) zijn kleine sfeerlampen. Geen neonlichten of witte LED-lampen boven mijn hoofd.  Meestal is zelfs de zonnewering vrij laag naar beneden waardoor het een soort van gezellige koelte krijgt. (Dit klinkt een beetje tegenstrijdig, dus mocht ik er een betere omschrijving voor vinden, dan pas ik het hier wel aan. Zoniet, dan is het dit wat je leest.)

Al die gezelligheid valt in het niet bij mijn werktool.
Want OMG, I love my screen!!!
Mijn hele bureau wordt erdoor ingepalmd en het maakt indruk dat het geen naam heeft. Toen ik het pas had, vroeg mijn dochter of ik de luchthaven overgenomen had. LOL
Maar nee, hoor, als administratieve kan je niet zonder degelijk werkmateriaal. Dat is voor andere vakgebieden zo en dat is voor mij niet anders. Ook in administratie is het volledig oké om om een comfortabele manier te mogen werken.

Dit grote computerscherm kan je als luxe beschouwen, voor mij is het puur comfort om snel en efficiënt te zijn. En dat maakt dat efficiëntie in dit kantoor geen loos woord is.
Digitaal werken wordt hierdoor geen opdracht, maar een vanzelfsprekendheid, want beeldbeperking houdt mij niet tegen.

Als jij nog altijd liever mappen met papier openslaat omdat je dan meer tegelijk kan zien, dan ligt het misschien aan de beperking van je beeldscherm. En dan snap ik volkomen, want je zal mij ook niet gauw aan mijn laptop zien werken. Te klein, te weinig, te beperkt en daardoor dan rap gefrustreerd door inefficiëntie.


What's yours?

Wat is jouw sublieme werktool die jouw professioneel leven zoveel makkelijker maakt?
Wat is de tool die jij niet meer kan missen in jouw job?

Laat het mij weten!!

Digitaliseren? Hoe dan!

Na mijn vorige blog over mijn groot computerscherm kreeg ik de vraag of ik wat meer toelichting kon geven bij het "digitaliseren" want ondernemers worden ermee rond de oren geslagen, maar wat dit inhoudt blijft nogal vaag.

Mag ik jouw bedrijfsdoula zijn?

Als je je bedrijf al eens benoemt als je "kindje", heb je dan al het nodige gedaan om de komst ervan voor te bereiden?

Daar doe je het toch voor!

Deze week werd mij al een paar keer de vraag gesteld waar ik het allemaal voor doe.

Als administratie een berg is

Dan moet jij ervoor zorgen dat je beslagen aan je klim begint.

Administratie door de ogen van een ondernemer

Elke ondernemer heeft administratieve struikelblokken. Het hoeft allemaal zo moeilijk niet te zijn, als je maar weet hoe.

Wat heeft de lockdown jou geleerd over je bedrijf?

Heel wat bedrijven zijn zichzelf tegengekomen tijdens de lockdown en niet iedereen is daar goed uitgekomen.

Een goede e-mail maken, hoe doe je dat?

Ontvangers van een e-mail ergeren zich wel eens aan wat ze ontvangen. Hoe schrijf jij je e-mails?

Werken aan de zaak: buig het nadeel om in een voordeel

Dit is niet gelachen voor heel wat ondernemers, maar hoe vul je je tijd nuttig en welke interne actie kan je nu organiseren om er straks weer klaar voor de zijn?

15 december 2019

Hallinto goes solo

Meer dan elf jaar na de opstart van Hallinto is het tijd om het geweer van schouder te veranderen.

Een nieuwe pagina, een nieuw hoofdstuk

18 november 2019

Ik ben een industriële vaatwasser

Waarmee kan jij je dienst of activiteit vergelijken?

14 juli 2019

Bestaat er zoiets als te veel aan communicatie?

We hebben deze week ondervonden wat onvoldoende communicatie teweegbrengt.

24 mei 2019

Ontroerd door een tevreden klant

Hoe een ogenschijnlijk kleine bijdrage van onze kant een wereld van verschil kan maken voor onze klant, vandaag en op lange termijn.

HallintoAcademy On Tour in Kampenhout

en strijkt neer bij Chocola-Tuti voor een reeks van boeiende trainingen voor zelfstandigen en ondernemers van Kampenhout en omstreken die hun concullega's een stapje voor willen zijn. Ontdek hieronder onze trainingsessies die een verschil maken voor jouw organisatie en voor jou als ondernemer.

26 maart 2019

Waarom omzet niet altijd belangrijk is

Als je omzet op weinig tot niets gebaseerd is en je werkt je krom voor twee keer niets, lopen we ons doel dan niet voorbij? Is het dan geen tijd om eens wat verder te kijken?

21 december 2018

Hoe was 2018 voor jou?

Hoe was 2018 voor jou?

20 juli 2018

Geef de boekhouder wat rust

Je bespaart je boekhouder tijd en frustratie als je enkel de nodige stukken voorziet.

14 juli 2018

Administratie? Het blijft een karwei...

Blijft jouw administratie te lang liggen omdat de goesting zoek is?

29 juni 2018

Yeah!!!! Ik mag btw betalen

Verrast door de btw-afrekening?

7 juni 2018

Facturen kwijt?

Het is nog nooit zo'n uitdading geweest om je boekhouding volledig te hebben als vandaag. Niet omdat we meer facturen hebben, maar omdat we ze ontvangen via verschillende kanalen.

15 juni 2018

De goeie flow

Wanneer heb je voor het laatst je interne werking onder de loupe genomen? En dan bedoel ik, echt onder het vergrootglas. Wanneer heb je je nog eens de vraag gesteld of alles wel goed op elkaar is afgestemd en of iedereen helemaal goed weet hoe elk individueel proces inhaakt op een ander?

31 mei 2018

Factuur on hold, betaling on hold?

Hoe ga je om met facturen waar je niet helemaal akkoord mee bent?

24 mei 2018

Hallo, mijn naam is Lily

Mijn naam is Lily en ik heb de taak om te vertellen over onze administratieve ontdekkingen, bekommernissen, succesverhalen, ondervindingen, etc... Kortom, al wat er op ons pad kruist en waarvan we denken dat jij er wat aan hebt.

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x