HOE HET BEGON

Tijd te veel in een job waarin mijn kennis en kwaliteiten niet tot mijn recht kwamen, was het teken dat ik het heft in handen moest nemen.
Dat was het moment dat mijn eerste zaadje over Hallinto geplant werd.

Of beter, The Office Manager, want dat was de eerste naam van mijn onderneming. De naam dekte de lading van mijn activiteit, maar werd zo vaak fout geschreven dat ik er vrij snel van overtuigd was dat deze bedrijfsnaam niet lang zou blijven bestaan. Het heeft uiteindelijk toch zes jaar stand gehouden tot het moment dat mijn kantoor van thuis verhuisde naar een straat verder.

Sinds 2014 opereer ik onder de vlag van Hallinto.

De start

Het was voorjaar 2008; ik werkte in loondienst en had het plan opgevat om tijdskrediet aan te vragen. Mijn jobinhoud was zo pover geworden dat het echt saai was. Met dit tijdskrediet zou ik een dag vrij krijgen en die wilde ik graag op een nuttige manier doorbrengen.
Verschillende denkpistes passeerden de revue, maar enkel deze bleef hangen: hoe kon ik mijn kennis en vaardigheden ten dienste stellen van anderen en op welke manier kon ik dat in de wereld zetten?

In een paar weken tijd werd het idee een concept en nog wat later een concrete vorm: administratieve ondersteuning op maat van de kleine ondernemer.

Niet in loondienst, niet op interimbasis, maar een dienstverlening op zelfstandige basis.

De beginperiode was niet evident en hoewel ik bij de opstart al een goedgevulde klantenportefeuille had, het echt van de grond krijgen, heeft toch wat voeten in de aarde gehad. De ondernemer kende het concept niet en stond er met wat argwaan naar te kijken. Het is slechts 15 jaar geleden, maar er is heel wat veranderd in die periode. Ten goede van vele samenwerkingsverbanden.

Vandaag kan je je niet meer inbeelden dat je niet met freelancers of outsourcing zou samenwerken. Op elk niveau en voor bijna elke job kan je een externe inschakelen.


HOE HET BEGON
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x