Hoe was 2018 voor jou?
21 december 2018
Als het jaareinde nadert, dan wensen we elkaar het beste toe voor het nieuwe jaar, vooral een goede gezondheid, hoe cliché het ook mag klinken, en veel succes.
Vanzelfsprekend is dat ook mijn wens voor jou!
Hoewel ik zelf geen terugkijker ben, kan het op dit ogenblik van het jaar geen kwaad om dat toch eens te doen. Wat is er allemaal gebeurd?
Hoe kan ik al het goede volgend jaar opnieuw doen? Hoe kan ik de mindere momenten vermijden? Wat heb ik laten liggen en moet ik zeker volgend jaar aanvangen?
Een hele lijst van bedenkingen en vooruitzichten.
Wat zijn de jouwe? Hoe was 2018 voor jou?
- Heb je kunnen realiseren wat je voor ogen had? Of had je helemaal geen vooruitblik?
- Zijn je resultaten volgens plan? Of was er helemaal geen plan?
- Heb je je kosten steeds gemonitored? Of had je geen idee wat je kon of mocht uitgeven?
- Is je organisatie een administratief pareltje? Of zoek je je nog steeds rot naar documenten?
- Is je klantenportefeuille goed gevuld geweest? Of was het steeds naar adem happen?
Als 2018 er eentje was om snel te vergeten, dan misschien ook best zo snel mogelijk doen. Maar niet zonder een plan voor de toekomst:
- Zorg ervoor dat je je cijfers kent. Meten is weten!
- Zorg voor een gestructureerde organisatie en administratie. Bespaar tijd en frustratie door je zaken op orde te hebben.
- Zorg voor de juiste systemen die het makkelijk maken en ga voor efficiënte luiheid.
- Wil je jezelf meer zichtbaarheid geven, zorg dan voor een uitgebalanceerd marketingplan.
- Je business verkoopt zichzelf niet. Ben je niet de grootste sales, zorg dan dat je de juiste technieken aangeleerd krijgt.
Kortom, zorg er nu al voor dat 2019 succesvol wordt!
Wil je hier graag wat hulp bij, dan zijn wij graag je partner via onze
.
Fijne feestdagen en tot volgend jaar.
Lily
Gelijk, maar zo verschillend
Wat jou onderscheidt als ondernemer, is meer dan je vak of je vaardigheid. Het gaat om jou als mens en hoe je je profileert. Je eigenheid, je aanpak, je wezen. Gebruik het als een voordeel voor jezelf.
Digitaliseren van een klein bedrijf
Vroeg of laat moet je mee met de digitalisering en dat is vaak een uitdagend gegeven voor de ondernemer. Want hoe begin je hieraan en waar kies je voor. Welke struikelblokken kunnen op je pad komen te liggen. Lees hier mijn verhaal over mijn klant.
Het ondernemerschap is als een paar schoenen. Fijn als het goed zit, maar een hel als het knelt.
Eén van de grote voordelen in mijn vakgebied is dat ik voortdurend in de interne keuken van bedrijven zit. Niet van aan de keukentafel, maar echt tot in de moeilijkst bereikbare kast of de onderste lade van de koelkast.
Komt een man bij de dokter
Te vaak worden pleisters geplakt op wonden die te ver zijn, terwijl de oplossing meestal bij de oorzaak te vinden is. Waarom blijft het dan toch zo moeilijk om eerder voor de juiste dan wel de makkelijke aanpak te kiezen.
Digitaliseren? Hoe dan!
Na mijn vorige blog over mijn groot computerscherm kreeg ik de vraag of ik wat meer toelichting kon geven bij het "digitaliseren" want ondernemers worden ermee rond de oren geslagen, maar wat dit inhoudt blijft nogal vaag.
Mag ik jouw bedrijfsdoula zijn?
Als je je bedrijf al eens benoemt als je "kindje", heb je dan al het nodige gedaan om de komst ervan voor te bereiden?
Daar doe je het toch voor!
Deze week werd mij al een paar keer de vraag gesteld waar ik het allemaal voor doe.
Administratie door de ogen van een ondernemer
Elke ondernemer heeft administratieve struikelblokken. Het hoeft allemaal zo moeilijk niet te zijn, als je maar weet hoe.
Wat heeft de lockdown jou geleerd over je bedrijf?
Heel wat bedrijven zijn zichzelf tegengekomen tijdens de lockdown en niet iedereen is daar goed uitgekomen.
Een goede e-mail maken, hoe doe je dat?
Ontvangers van een e-mail ergeren zich wel eens aan wat ze ontvangen. Hoe schrijf jij je e-mails?
Werken aan de zaak: buig het nadeel om in een voordeel
Dit is niet gelachen voor heel wat ondernemers, maar hoe vul je je tijd nuttig en welke interne actie kan je nu organiseren om er straks weer klaar voor de zijn?
15 december 2019
Hallinto goes solo
Meer dan elf jaar na de opstart van Hallinto is het tijd om het geweer van schouder te veranderen.
18 november 2019
Ik ben een industriële vaatwasser
Waarmee kan jij je dienst of activiteit vergelijken?
14 juli 2019
Bestaat er zoiets als te veel aan communicatie?
We hebben deze week ondervonden wat onvoldoende communicatie teweegbrengt.
24 mei 2019
Ontroerd door een tevreden klant
Hoe een ogenschijnlijk kleine bijdrage van onze kant een wereld van verschil kan maken voor onze klant, vandaag en op lange termijn.
HallintoAcademy On Tour in Kampenhout
en strijkt neer bij Chocola-Tuti voor een reeks van boeiende trainingen voor zelfstandigen en ondernemers van Kampenhout en omstreken die hun concullega's een stapje voor willen zijn. Ontdek hieronder onze trainingsessies die een verschil maken voor jouw organisatie en voor jou als ondernemer.
26 maart 2019
Waarom omzet niet altijd belangrijk is
Als je omzet op weinig tot niets gebaseerd is en je werkt je krom voor twee keer niets, lopen we ons doel dan niet voorbij? Is het dan geen tijd om eens wat verder te kijken?
20 juli 2018
Geef de boekhouder wat rust
Je bespaart je boekhouder tijd en frustratie als je enkel de nodige stukken voorziet.
14 juli 2018
Administratie? Het blijft een karwei...
Blijft jouw administratie te lang liggen omdat de goesting zoek is?
7 juni 2018
Facturen kwijt?
Het is nog nooit zo'n uitdading geweest om je boekhouding volledig te hebben als vandaag. Niet omdat we meer facturen hebben, maar omdat we ze ontvangen via verschillende kanalen.
15 juni 2018
De goeie flow
Wanneer heb je voor het laatst je interne werking onder de loupe genomen? En dan bedoel ik, echt onder het vergrootglas. Wanneer heb je je nog eens de vraag gesteld of alles wel goed op elkaar is afgestemd en of iedereen helemaal goed weet hoe elk individueel proces inhaakt op een ander?