7 juni 2018
Het is nog nooit zo'n uitdaging geweest om je boekhouding volledig te hebben als vandaag. Niet omdat we vandaag meer facturen hebben dan voorheen, maar omdat we ze ontvangen via verschillende kanalen.
Je ontvangt er nog steeds op papier, maar vaker ook elektronisch. Als bijlage per e-mail of een link in een e-mail. En heel soms moet je facturen zelf gaan zoeken op het portaal van de leverancier.
Met andere woorden, zoveel kanalen als mogelijkheden om het Noorden kwijt te raken, want de kans bestaat dat er wel eens één tussen de mazen van het net glipt.
Het wordt dus meer dan belangrijk om een goed opvolgsysteem te hebben zodat je geen enkele factuur mist. Dit is hoe wij het doen:
Maar daarmee zijn we nog niet rond, want we hebben nu papieren facturen en elektronische facturen. De volgende stappen zijn een beetje afhankelijk van de werkwijze van je boekhouder.
Heel wat boekhouders werken intussen met een online platform waar je zelf je aankoopfacturen en aankoopbewijzen kan opladen.
Hoe wij dit aanpakken, vertel ik in een volgende blog.
Groetjes
Lily
Over boeken, podcasts, nice-to-haves of gewoon dingen die voor mij het verschil maken.