phone +32 493 50 20 90

PEOPLE IN MOTION


MAAK JE EIGEN DREAMTEAM


In het thema CAPTAIN SPEAKING benaderen we het perspectief van de leidinggevende. In dit thema doet we het omgekeerde; we benaderen het perspectief van de medewerker.

Wat mag een medewerker verwachten als hij aan boord komt? Hoe ziet de loopbaan eruit? En wat is de cultuur van het bedrijf? Sluiten de waarden en normen van de organisatie aan bij de medewerkers? Hoe zorg je als leidinggevende dat zij zich ondersteund, gewaardeerd en gemotiveerd voelen? En hoe is jouw personeelsafdeling gedocumenteerd?

Dit thema voorziet in praktische elementen en uitvoerbare processen om je medewerker helemaal aan boord te krijgen.


Is dit herkenbaar voor jou?

  • je bedrijf groeit en groeit en je moet dringend uitbreiden, maar je weet niet hoe je dit doet
  • je bent bang de verkeerde mensen aan te trekken
  • er komt heel wat administratie bij kijken, maar eigenlijk heb je geen idee wat dit juist inhoudt
  • je wordt plots baas, maar hoe doe je dat
  • er zijn zoveel verplichtingen, maar je kent ze niet
  • je weet niet hoe je feedbackgesprekken moet organiseren
  • je medewerkers hebben een job, maar geen duidelijke doelstellingen
  • ze zeggen dat personeel veel geld kost, maar hebt zelf geen idee hoe je dit moet becijferen
  • je wil het beste uit je medewerkers halen, maar wat is dit dan en hoe doe je dat?
  • je hebt geen personeelsbeleid of loonbeleid en dat creëert frustratie onder het team
  • er komt zoveel bij kijken dat je het bos door de bomen niet meer ziet
  • je weet dat personeelsbeheer heel belangrijk is, maar je denkt niet dat je het op je eentje kan


WAT JIJ ZOEKT, IS

  • duidelijkheid over de stappen die je moet zetten om een goed georganiseerde en vlot draaiende personeelsdienst neer te zetten
  • richtlijnen over hoe je dit praktisch aanpakt
  • inzichten over de verschillende onderdelen en aspecten die op jouw bedrijf van toepassing kunnen zijn
  • iemand die je bij elke stap bij de hand neemt, want je wil er niet alleen voor staan


M.B uit Aarschot:

Mijn man en ik hebben heel lang met ons tweetjes gewerkt, maar op een bepaald moment wilden we groeien en in onze activiteit kan dat enkel door het toevoegen van extra handjes, dus aanwervingen waren noodzakelijk.

Ik heb zelf een achtergrond in de zorgsector en de instap naar het bedrijf van mijn man was al een enorme bocht. De administratie en de planning zijn mijn verantwoordelijkheid en dat heeft me al bloed, zweet en tranen gekost. Laat staan dat er dan plots nog de verantwoordelijkheid over een medewerker bij kwam.

Tilly heeft me alles uitgelegd wat ik hierover moet weten en ze deed dat vanuit het gegeven van ondernemer. Uiteraard werken we samen met een sociaal secretariaat voor de loonverwerking, maar er zijn zoveel dingen die je zelf moet doen en en weten, dus kan je maar beter weten hoe je het moet doen.

We hebben ons goed kunnen voorbereiden en dat draagt ertoe bij dat wanneer we nog mensen willen aanwerven, dat alles al klaar ligt.



WAT HAAL JIJ UIT DIT THEMA?

  • een duidelijke personeelsstructuur
  • administratieve en contractuele gegevens
  • de basis voor een bedrijfscultuur 
  • een goede basis voor een vertrouwelijke samenwerking met teamleden
  • meer parate kennis over personeelszaken
  • zelf aan de slag kunnen met simulaties over en voor personeel
  • heel wat nieuwe templates in jouw huisstijl 
  • de levensloop van een medewerker in je bedrijf die administratief en organisatorisch onderbouwd is
  • een professioneel ogend bedrijf wat jouw imago bij potentiële nieuwe collega's ten goede komt
  • administratief en organisatorisch klaar zijn voor het moment dat de eerste aanwerving een feit wordt.

  • de algemene efficiëntie aanzienlijk verhoogd

  • mijn steun, hulp en advies bij het uitwerken van dit alles



Benieuwd naar de andere thema's?


keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x