IN TWEE MAANDEN NAAR ONDERBOUWDE PERSONEELSZAKEN
INDIVIDUEEL BEGELEIDINGSTRAJECT
Wat denk je, is dit herkenbaar voor jou?
- je bedrijf groeit en groeit en je moet dringend uitbreiden, maar je weet niet hoe je dit doet
- je bent bang de verkeerde mensen aan te trekken
- er komt heel wat administratie bij kijken, maar eigenlijk heb je geen idee wat dit juist inhoudt
- je wordt plots baas, maar hoe doe je dat
- er zijn zoveel verplichtingen, maar je kent ze niet
- ze zeggen dat personeel veel geld kost, maar hebt zelf geen idee hoe je dit moet becijferen
- je wil de beste baas worden, maar wat is dit dan en hoe doe je dat?
- je weet dat alle randzaken bij personeel heel belangrijk zijn, maar je denkt niet dat je het op je eentje kan
Dat is niet alleen bij jou zo
Mensen in dienst hebben, betekent heel wat meer dan wat deze zin zegt.
Een mens is één van de fijnste gegevens in een bedrijf, maar tevens ook één van de moeilijkste. Iedereen is anders en iedereen tapt uit een ander vaatje. Om daar een samenwerkend geheel van te maken, is een goede basis nodig.
Medewerkers willen bepaalde zekerheden van een werkgever en dit begint bij de praktische, organisatorische en administratieve zaken. Wanneer deze elementen in orde zijn, geef je de medewerker de gerustheid dat je het onder controle hebt.
Een veelgemaakte fout is dat men te laat aan voorbereidingen begint. En te laat mag je soms wel letterlijk nemen. Ik maakte ooit mee dat een nieuwe collega zich aanmeldde op de eerste werkdag en de arme man had nog geen arbeidsovereenkomst ondertekend. Hij had dus het risico genomen om zijn vorige job op te zeggen, niet wetende of het zou goedkomen bij de nieuwe werkgever.
In zo'n geval start je de samenwerking met knak in het vertrouwen.
Want als dit al niet in orde is, is dit dan de voorbode van nog meer chaos en wanorde?
Dat je het te druk had en dat er echt wel een reden was om nieuwe mensen aan te werven, is nog geen reden om je niet met de komst van de nieuwe collega bezig te houden.
De tak Human Resources of personeelszaken start lang voordat je je eerste vacature opmaakt. Heel wat zaken moet je vooraf overdenken en vastleggen. Dat wil je niet doen in vijf haasten of om vijf over twaalf.
Alleen, dit is wel vaak de realiteit.
Overweeg je om ooit medewerkers aan te trekken, vang dan nu je voorbereidingen aan, dan ben je startensklaar als het moment zich echt aandient.
Heb je vandaag al medewerkers, maar merk je dat je toch vaak achter de feiten aanloopt, dan is het nog steeds niet te laat, want vandaag verlies je veel kostbare tijd aan belangrijke zaken die tot prullen en frullen gedegradeerd worden. Maar laat net dat hetgeen zijn dat een medewerker belangrijk vindt en een kantelpunt kan worden om over de muur naar een andere job te gaan kijken.
Je weet dus dat je een tandje moet bijsteken omdat je organisatorisch en administratief nog niet alles op orde hebt.
Maar je zou niet weten hoe eraan te beginnen.
WAT JIJ ZOEKT, IS:
- duidelijkheid over de stappen die je moet zetten om een goed georganiseerde en vlot draaiende personeelsdienst neer te zetten
- richtlijnen over hoe je dit praktisch aanpakt
- inzichten over de verschillende onderdelen en aspecten die voor jouw bedrijf van toepassing kunnen zijn
- iemand die je bij elke stap bij de hand neemt, want je wil er niet alleen voor staan
M.B uit Aarschot:
Mijn man en ik hebben heel lang met ons tweetjes gewerkt, maar op een bepaald moment wilden we groeien en in onze activiteit kan dat enkel door het toevoegen van extra handjes, dus aanwervingen waren noodzakelijk.
Ik heb zelf een achtergrond in de zorgsector en de instap naar het bedrijf van mijn man was al een enorme bocht. De administratie en de planning zijn mijn verantwoordelijkheid en dat heeft me al bloed, zweet en tranen gekost. Laat staan dat er dan plots nog de verantwoordelijkheid over een medewerker bij kwam.
Tilly heeft me alles uitgelegd wat ik hierover moet weten en ze deed dat vanuit het gegeven van ondernemer. Uiteraard werken we samen met een sociaal secretariaat voor de loonverwerking, maar er zijn zoveel dingen die je zelf moet doen en en weten, dus kan je maar beter weten hoe je het moet doen.
We hebben ons goed kunnen voorbereiden en dat draagt ertoe bij dat wanneer we nog mensen willen aanwerven, dat alles al klaar ligt.
In jouw persoonlijk begeleidingstraject is dat precies wat we gaan doen.
Samen met jou bereiden we jouw bedrijf voor in de noodzakelijkheden rond HR.
We brengen jou en je bedrijf in twee maanden tijd naar een nieuw niveau van kennis en vaardigheden.
Wanneer jij in dit persoonlijke traject meestapt, dan kan ik jou garanderen dat:
- je een duidelijke personeelsstructuur zal hebben
- alle administratieve en contractuele gegevens klaar staan
- je makkelijk een bedrijfscultuur kan uitwerken
- je een goede basis hebt voor een vertrouwelijke samenwerking met teamleden
- je parate kennis er met grote stappen op vooruit gaat
- je zelf aan de slag kan met simulaties over en voor personeel
- je heel wat nieuwe templates in jouw huisstijl zal hebben
- de levensloop van een medewerker in je bedrijf volledig administratief en organisatorisch onderbouwd is
- jouw bedrijf veel professioneler oogt wat jouw imago bij potentiële nieuwe collega's ten goede komt
je alle nodige informatie aangereikt krijgt om van jou de beste people manager te maken.
jouw jouw bedrijf administratief en organisatorisch klaar zal zijn voor het moment dat de eerste aanwerving een feit wordt.
- de algemene efficiëntie aanzienlijk zal verhogen
- de stap die je nu zet voor jaren voordelen zal opleveren
- je op mij kan rekenen voor verder ondersteuning mocht je dit wensen
WAAROM IK?
Ik ben gebeten en gedreven door het verbeteren van bedrijven, en voornamelijk de binnenkant ervan.
Het kan heel snel fout gaan als de interne werking van een bedrijf niet goed functioneert.
Door systemen, door methoden, maar ook door mensen.
De beste oplossing zit in de juiste kruidenmengeling van deze drie aspecten.
Het is mijn missie om elk bedrijf te helpen naar de beste vorm die het kan aannemen. De beste versie van zichzelf.
Ik heb een verleden in personeelsadministratie en -organisatie in een Belgisch bedrijf en had zelf 10 jaar lang medewerkers in dienst.
Waaruit bestaat dit traject:
SESSIE 1 - analyse
- we analyseren het vertrekpunt van jouw situatie. Heb je nog geen medewerkers, dan ligt het speelveld open en beginnen we op een wit blad om de structuur vorm te geven.
- heb je al medewerkers in dienst, dan zal de huidige werking aan de analyse onderworpen worden.
- dit wordt aangevuld met praktische en theoretische kennis en vaardigheden
SESSIE 2 - weg en bij
- vanuit de analyse stellen we het actieplan op
- we brengen in kaart wat we dienen op te maken, voor te bereiden, af te werken. Maar eveneens waar we best afscheid van nemen.
SESSIE 3 - bestendigen
- implementeren in de organisatie
- documenteren van de verbeterde werkprocessen
FOLLOW-UP - 4x online
Jij bent de lead voor de follow-ups, ik ben je klankbord en je stok achter de deur!
We leggen deze online afspraken vast, maar jij kiest wanneer en zoals het voor jou past:
- tussen de live sessies zoals je de takenlijst uit elke live sessie kort op de bal kan opvolgen
- na de live sessies en dus ook nadat je van start gegaan bent met de nieuwe werkmethode
- combo van beide - tussen en/of na: je wil graag het moment afwachten om te bekijken wat jou het beste lijkt
Whatsapp support
Tijdens het traject ben ik slechts een berichtje verwijderd. Hier kan je gebruik van maken voor alle vragen die je doorheen je verbeteringstraject ervaart.
Je investering is € 836,50 exclusief btw en inclusief de KMO-Portefeuille.
Het basistarief is € 1.195.
Ben jij er klaar voor?
Boek dan hier jouw traject voor de personeelszaken of HR van je bedrijf.
VEELGESTELDE VRAGEN:
Kan ik een kort gesprek met je inplannen om te horen of het zou klikken tussen ons?
Zeker weten. Ik vind het zelf ook belangrijk om te onderzoeken of ik jou echt kan helpen, want enkel een goede match geeft een goed resultaat.
Je kan een momentje in mijn agenda boeken via deze link.
Gaat dit mij wel lukken?
Je hebt de eerste stap al gezet en dat is de bewustwording dat je het moet aanpakken. Als het nodig is om wat trager te gaan, dan doen we dat. Als jij extra sessies nodig hebt omdat dit toch echt wel heel ver van jouw leefwereld af staat, dan is ook dat bespreekbaar. Belangrijk is dat je je bedrijf naar een betere werking kan brengen en de manier waarop we dit aanpakken, is aanpasbaar.
Zijn er verschillende betaalmogelijkheden?
Elk traject komt in aanmerking voor 30% subsidies van de KMO-portefeuille op het nettobedrag. Hierdoor is je eigen investering een mooi stuk lager.
Komt jouw bedrijf niet in aanmerking voor deze subsidie, dan is een spreiding tot maximum 3 betalingen mogelijk.
Kan dit traject over een langere periode dan twee maanden gespreid worden?
Dat is mogelijk, maar een vast ritme is belangrijk om alles onder de knie te krijgen. Soms is het beter om eventjes op de tanden te bijten omdat je weet dat je er achteraf de vruchten van plukt. Te lang op twee methodes en systemen werken, geven ook gewoon dubbel werk.
Kan ik gebruik maken van de KMO-Portefeuille? JA
Subsidies van de Vlaamse Overheid
Hallinto is geregistreerd dienstverlener (DV.O219845) van de KMO-Portefeuille en deze sessies komen in aanmerking voor de subsidie van 30% van de Vlaamse Overheid.
HEB JE NOG VRAGEN?
Ik maak graag een half uurtje tijd voor je vrij om kennis te maken en je vragen persoonlijk te beantwoorden
Geen vragen meer, maar zin om eraan te beginnen?