phone +32 493 50 20 90

CAPTAIN SPEAKING


ZO WORD JE DE LEIDER DIE IEDEREEN VOLGT

Mensen komen aan boord voor je job, maar vertrekken vaak door de baas. Maar niet bij jou!

Jij doet het anders en beter. Athans, dat probeer je te doen, maar dat lukt niet zo vlot als je zou wensen. Er komt veel kijken bij het aansturen van medewerkers en bij het realiseren van projecten. 

Wil jij de beste prestaties van je medewerkers, dan mag jouw team het beste van jou verwachten.

Dit thema geeft jou inzichten in de rollen die jij hebt als leidinggevende, de bijhorende competenties die je onder de knie moet hebben en de managementtaken die je bovenop je operationele taken moet uitvoeren. 


Is dit herkenbaar voor jou?

  • door het aanwerven van mensen ben je automatisch leidinggevende geworden
  • je hebt geen voorkennis of ervaring
  • je beschikt onvoldoende over communicatieve vaardigheden waardoor je boodschap niet altijd goed overkomt
  • je bent aarzelend in het nemen van beslissingen en dit leidt tot een vorm van wantrouwen bij je team
  • je bent niet altijd de meest empathische leider die je team verwacht
  • je weet niet goed hoe je met de verschillende types van medewerkers moet omgaan
  • je weet niet hoe je op een goede manier kan delegeren zonder aan micromanagement te doen
  • je doet onbewust aan favoritisme wat voor spanningen zorgt
  • medewerkers vertoeven vaak in onwetendheid wat jouw doelen en verwachtingen betreft
  • je hebt het moeilijk om feedback op de juiste manier over te brengen


WAT JIJ ZOEKT, IS

  • duidelijkheid over de taken, rollen en competenties van een leidinggevende
  • richtlijnen over hoe je dit praktisch aanpakt
  • inzichten over de verschillende methoden en managementstijlen die op jouw medewerkers van toepassing kunnen zijn
  • iemand die je bij elke stap bij de hand neemt, want je wil er niet alleen voor staan


MET DE UITKOMST VAN DIT THEMA SLAAG JE ERIN OM

  • de productiviteit te verhogen: werknemers die goed aangestuurd worden, werken efficiënter samen om doelen te bereiken
  • de werknemerstevreden te verbeteren: een goede leidinggevende creëert een omgeving waarin medewerkers zich gewaardeerd, ondersteund en gemotiveerd voelen
  • een sterke teamgeest te ontwikkelen: je bevordert samenwerking en vertrouwen waardoor de groep beter functioneert
  • minder personeelsverloop te hebben: tevreden medewerkers blijven langer en dat bespaart jou op rekrutering en opleiding
  • een duidelijke richting aan te geven: iedereen weet hoe hun werk bijdraagt aan de grotere missie van het bedrijf
  • de klantentevredenheid te verhogen: een goed geleid team levert consistent betere kwaliteit en dat leidt tot tevreden en loyale klanten
  • weloverwogen beslisisngen te nemen en medewerkers daarbij te bretrekken waardoor je een breder draagvlak krijgt
  • een positieve werksfeer te creëren: je creëert een cultuur van respect, vertrouwen en open communicatie wat bijdraagt aan een stimulerende werkomgeving


Benieuwd naar de andere thema's?


keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x